Search This Blog

Saturday, February 26, 2011

Music as a Means of Education Child

No need to doubt, music has great influence in our lives. And the positive influence of music in our lives is an interesting topic to discuss. Interesting because the positiveeffect of relative not seen [intangible] although concrete [can we feel]. Positive influencethe music had even occurred at the beginning of our development as individuals.


Music proved to be very helpful brain development, sensory development, development of language skills, and social skills of early childhood [up to 6 years]. In some studiesneuromusikal, music proved to assist the development of the human brain, particularly in the planum temporale of the left, where parts of the brain plays a major role in language development. With these results, the music is considered able to help the language development of children.


An interesting fact about baby's development occurred in the early 20th century:
In the orphanages in Europe and America a major disaster where infant mortality underone year of close to 100% (1), although the babies were getting adequate nutrition. The disaster began to be resolved in an orphanage in Germany, after the orphanage hire awoman as a nanny to provide stimulation affections in babies there. The death rate ofclose to 100% was drastically decreased after the babies were given love and affectionby the caregiver.



How to give a sense of love and affection to the baby? Three main ways tocommunicate love and affection to the baby is through talking, singing, and give a touch.Musical activities can properly convey the love and affection to the baby. One method that is effective and is often used is motherese. Motherese is a special way of speakingmothers to their babies. This method is loaded with musical elements through a variety of voice pitch, rhythm, dynamics, and color of mother's voice [or caregiver]. Recall backwhen you do so at your child [or your niece]. In this way, children not only feel the loveand affection, but she also started to learn spoken language.


Musical activities also help develop children's motor skills. Naturally, rhythmic elementsin music can make children move the hands, head and legs. With the proper manner,rhythmic stimulation in children will make learning to coordinate their organs to respondor do something well and correctly [holding something, jump, tiptoe, etc..]


Through music, children also learn to socialize and interact with others. An example isthe game hom pim pa, and the parachute. In this game the child's ability to execute asuitable rhythmic movement is necessary: if late will be considered cheating, if too fastwould be harmed. Almost all children's games are done together using music in the form of movement and song. Motion and this song helps a child to involve aspects of motor,intellectual, and emotional child in an activity together.

If we pay attention a few paragraphs above, we can see that music can help children tomengaktualkan potential of motor, intellectual, and emotional. And if we refer to the rootword of education [UK: education, from the Latin: educare which means issuing,mengaktualkan, and develop the potential of a person] the music is also educational facilities for children. Music can help children to develop, to mengaktualkanpotential-potential.

No comments: